Ässät jatkaa strategiansa mukaista urheilutoiminnan kehittämistä
Julkaistu: 15.02.2021 14.19

Ässät jatkaa strategiansa mukaista urheilutoiminnan kehittämistä

Ässien seurayhteisössä uusia nimityksiä ja urheilutoiminnan uudelleenjärjestämistä.

HC Ässät Pori Oy ja Porin Ässät ry panostavat yhdessä lisää resursseja urheilun kehittämiseksi. Tavoitteena on ihmisten ja osaamisen kehittäminen pitkäjänteisesti sekä seuran yhteisen urheilulinjauksen kirkastaminen. Ässien panostukset urheilutoimintaan jatkuvat myös tulevan kauden aikana, jolloin luvassa on lisää kehittämistoimia mm. ominaisuus- ja erikoisharjoitteluun ja valmennuksen tukipalveluihin.

-Ässät on kasvattanut vuosien saatossa monia huippupelaajia kansainväliselle huipulle. Olemme profiloineet itsemme kasvattajaseuraksi ja muutokset ovat osa strategiamme uusiutumista.

- Keskitämme eri ikäluokista vastaavien henkilöiden työpanosta lähemmäs pelaajien, valmentajien ja joukkueiden arkea. Organisaatiomuutoksella tavoittelemme selkeämpää johtamista ja kirkkaampaa yhteistä linjaa läpi organisaation.

- Aloittavien ikäluokkien toimintaa haluamme päivittää huomioiden yhteiskunnalliset rakennemuutokset ja vastata toiminnallamme siihen, että lapset hakeutuvat jatkossakin urheilun sekä jääkiekon pariin. Toiminta pitää pystyä pitämään hauskana, tasalaatuisena ja sopivasti tavoitteellisena, jotta drop-out ilmiö ennen kilpaikäluokkia ei olisi yhtä voimakas kuin mitä se on ollut.

- Selkeällä valtuutuksella ja hyvällä johtamisella pyrimme lisäämään vaatimustasoa progressiivisesti tullessa kilpaikäluokkien myöhempiin vaiheisiin ja pitämään huolta valmennustiimien osaamisen kehittämisestä sekä jaksamisesta, Ässien kehitysjohtaja Tommi Kerttula kommentoi.

Kari Takko jatkaa Ässien pelaajakoordinaattorina

Vuodesta 2009 lähtien Ässien pelaajakoordinaattorina toiminut Kari Takko jatkaa seuran palveluksessa kaksivuotisella sopimuksella. Tehtävä on sivutoiminen, sillä Takko toimii NHL organisaatio Dallas Starsin Euroopan pelaajatarkkailun johtajana. Takko tukee osaamisellaan ja verkostoillaan sekä liigajoukkueen, että vanhempien kilpaikäluokkien pelaaja-arviointia ja rekrytointia.

- Olen erittäin otettu ja kiitollinen siitä, että Ässät arvostaa työpanostani. On älyttömän hieno tunne, kun saan vaikuttaa omassa kasvattajaseurassani. Vuonna 1969 olen aloittanut tämän taipaleen korttelikiekosta ja autan ja edustan Ässiä edelleen suurella ylpeydellä, Kari Takko kommentoi.

Jaakko Välimaa siirtyy HC Ässät Pori Oy:n palvelukseen valmennuspäälliköksi

Porin Ässät ry ja HC Ässät Pori Oy ovat yhteistyössä tehneet organisaatiomuutoksen, jossa Porin Ässät ry:ssä yhteyspäällikkönä toiminut Jaakko Välimaa siirtyy HC Ässät Pori Oy:n palvelukseen valmennuspäällikön tehtäviin. Välimaan vastuualueina ovat Ässien kilpakiekkojoukkueet U20, U18 sekä U16 ikäluokissa. Välimaa tulee vastaamaan joukkueiden, valmennustiimien ja muun johtoryhmän johtamisesta.

- On hienoa, että seura panostaa enemmän urheiluun. Toimenkuvani on nyt selkeämpi, kun siihen kuuluvat vain kilpajoukkueet. Se mahdollistaa urheilun kehittämisen, Jaakko Välimaa kommentoi.

Kari Miettinen Ässät ry:n palvelukseen valmennuspäälliköksi

Ässien uuden valmennuspäällikön Kari Miettisen vastuualueina ovat ikäluokat U15 – U13. Miettinen vastaa kilpaikäluokkiin valmistavien joukkueiden, valmennustiimien ja muun johtoryhmän johtamisesta. Lisäksi Miettinen vastaa kilpaikäluokkien haastajajoukkueiden tukitoimista. Porista lähtöisin oleva Kari Miettinen on toiminut kahdeksan kautta Jokereiden sateenvarjon alla EVU:n taitovalmentajana. Sitä ennen hän toimi kahdeksan kautta Espoo Bluesin junioriorganisaatiossa valmennustehtävissä.

- Haluan tuoda toimintaan valmentajien ja valmennustiimien valmentajuuden pitkäjänteistä osaamisen kehittämistä.

- Toiminta ennen kilpaikäluokkavaihetta on äärimmäisen tärkeä vaihe. Harrastajamäärä tulee pitää ylhäällä ja samalla ylläpitää suunnitelmallisesti tehtyä laadukasta kilpailua. Tärkeintä on se, että laadukas arki kuuluu kaikille pelaajille joukkueiden sisällä jokaisessa ikäryhmässä.

- Haluan myös, että yhteistyö ikäluokkien välillä tiivistyy, jolloin joukkueiden osaaminen ja hiljainen tieto liikkuu ikäluokasta toiseen paremmin.

- Tiivistettynä panostuksia tullaan jakamaan aiempaa enemmän eri joukkueiden valmentajien välillä ikäluokissa ennen kilpakiekkoa. Näin laadukas arki tehostuu ja laajenee, Kari Miettinen kommentoi.

Jarkko Lehtinen jatkaa taitovalmentajana

Jarkko Lehtinen jatkaa Porin Ässät ry:n seurayhteisön taitovalmentajana. Seurayhteisössä hän vastaa Porin Ässien U12 – U9 ikäluokkien sekä tyttökiekon johtamisesta ja yhteistyöseuroissa U14 – U7 ikäluokkien toiminnan tukemisesta.

Juha Virtanen jatkaa junioripäällikkönä

Juha Virtanen jatkaa Porin Ässät ry:n junioripäällikön tehtävässä. Juha vastaa Patajunnuliigan toiminnasta, uusien harrastajien rekrytoinnista ja harrasteurheilutuotteiden kehittämisestä