Porin Terveystalon ja Juniori-Ässien välisen yhteistyön myötä tapaturmatilanteita koskeva hoitopolku on yksinkertainen. Tapaturmatilanteissa seuraa oheisen kaavion ohjeita hoitoon hakeutumisessa.

Lisätietoa urheiluklinikasta löydät TÄÄLTÄ

Tapaturmatilanteissa:

- varmista, että sinulla on Kela-kortti mukanasi (muuten joudut hakemaan Kela-korvausosuuden Kela:sta ennen kuin voit hakea korvausta vakuutusyhtiöstä)

- käytä Pohjolan hoitolaitoskumppaneita (Porissa mm. Porin Terveystalo), varsinkin jos pelaajalla on pelipassiin kytketty Sporttiturva-vakuutus

- pelaaja/pelaajan huoltaja maksaa lääkärikäynnin aina ensin itse ja hakee tämän jälkeen korvausta vakuutusyhtiöltä. Poikkeuksena tähän: erityisen kalliiden toimenpiteiden kohdalla (magneettikuvaus tms.), Pohjolan hoitolaitoskumppanin lääkäri voi hakea Pohjolalta maksusitoumusta. Tämä koskee kuitenkin ainoastaan Pohjolan vakuutuksia, omien vakuutuksien kohdalla tiedustele toimintamallia omasta vakuutusyhtiöstäsi

- vakuutus on aina henkilökohtainen, huolimatta siitä, onko se otettu seuran kautta vai käyttääkö pelaaja omaa vakuutustaan. Vakuutusyhtiöstä pelaajan tiedot löytyvät omalla henkilötunnuksella

Tietoa pelipassiin kytketystä Sporttiturva-vakuutuksesta löytyy tästä linkistä

Luistelukoululaiset on vakuutettu Jääkiekkoliiton tapahtumapelipassilla, lisätietoa vakuutuksen sisällöstä tästä linkistä

Seuran toimihenkilöt

Toimihenkilöt on vakuutettu OPn Tuplaturva vakuutuksen kautta. Tapaturmavakuutus korvaa lajiliittojen, liittojen piirien ja alueiden ja jäsenseurojen toimeksiannosta kaikenikäisille vapaaehtoistyötä tekeville sattuvia tapaturmia (esim. kilpailujen ja tapahtumien järjestäminen, valmennus, koulutus). Vakuutuksen vakuutusmäärät ovat 8.500 euroa niin hoitoturvan, invaliditeettiturvan kuin kuolinturvan osalta. Vakuutetun omavastuu hoitoturvan osalta on 50 euroa/ tapaturma. Vakuutus ei ole voimassa urheillessa, palkkiota tai palkkaa saaville erotuomareille eikä työsuhteessa yllä mainittuihin tahoihin sattuneiden työtapaturmien varalta. Vakuutus korvaa kuitenkin työkorvausta saavien tapaturmat.

Vahingon sattuessa, miten toimin?

1. Hakeudu Kela-kortti mukanasi hoitoon Terveystaloon.

2. Maksa lääkärikulut ensin itse ja tee korvaushakemus OPn verkkopalvelussa tai OP-mobiilissa. Tarvitset hakemuksen tekemiseen OPn tai muun pankin verkkopankkitunnukset ja tiedot korvattavista kuluista. Sinun ei tarvitse lähettää kuitteja tai muita asiakirjoja, mutta pidä ne tallessa puolen vuoden ajan – OP kysyy niitä tarvittaessa. Saat korvauspäätöksen postitse.

3. OPn Tuplaturvan vakuutusnumero on 16-550-119-2.

OP Tuplaturvan tarkemman selosteen löydät materiaalipankista.

TURVALLISIA PELEJÄ!