Patajunnuliiga 2022-23
Julkaistu: 04.11.2022 07.26

Patajunnuliiga 2022-23

PATAJUNNULIIGA - MUKAAN VOIT TULLA KOKO KAUDEN AJAN

Porin Ässien Patajunnuliiga on pienille jääkiekkoilijan aluille (v. 2014 syntyneet ja nuoremmat) suunnattu vauhdikkaan harrastuksen aloitusvaihe. Patajunnuliigassa opetellaan jääkiekon alkeita ja perustaitoja osaavan ohjauksen alaisuudessa.

Elokuun puolivälin jälkeen käyntiin pyörähtävän kauden aikana patajunnupelaajat pääsevät kokeilemaan oikeita pelejä kauden aikana järjestettävissä turnauksissa ja peleissä. 1-3 kertaa viikossa tapahtuva jääharjoittelu perustuu mielekkääseen oppimiseen pelien ja leikkien avulla. Jääharjoittelun lisäksi heillä Patajunnuliigalaisilla on Pelikoulu salivuoro Psyllin koulun salissa torstaisin klo 17-18 lokakuun alusta alkaen.

Patajunnuliigassa pelaa kuusi joukkuetta. Ryhmät on nimetty seuraavasti: Chicago, Detroit, Minnesota, Montreal, Toronto ja tyttöjoukkue Red Stars. Joukkueet harjoittelevat kauden aikana sekä yhdessä että erikseen ja myös ikäluokittain. Jokaisessa jäätapahtumassa lapset jaetaan ryhmiin, jotta jokainen lapsi saa oikeanlaisia haasteita.

Pelejä pelaajille tulee Patajunnuliigan turnauksien kautta, joita järjestetään Porissa ja Porin lähialueilla. Turnauksia järjestetään kauden aikana kymmenkunta, joissa lapset jaetaan joukkueen sisällä peliryhmiin pääosin ikäluokkien mukaisesti. Pelit pelataan pienaluepeleinä, joita tulee turnauksen aikana 2-4. Näiden pelien lisäksi kahdella vanhemmalla ikäluokalla on omia pelitapahtumia. Kauden aikana järjestettäviin turnauksiin osallistuvat myös Ässien yhteistyöseurojen joukkueet KuKi, KJK, Vaps, LuKi ja MJU.

VARUSTEET:

Pakolliset varusteet jäälle tullessa on ristikolla varustettu jääkiekkokypärä, kaulasuoja, polvisuojat, hanskat, maila ja luistimet. Jos ei ole vielä kaikkia varusteita, niin jokaisella Patajunnuliigan joukkueella on kahdet jääkiekkovarusteet (pois lukien ristikollinen kypärä, luistimet, alasuoja ja maila), joita voi lainata. Näitä varusteita tulee pyytää oman joukkueen joukkueenjohtajalta.

KAUSIMAKSUT KAUDELLA 2022-2023:

Elokuun puolivälistä huhtikuuhun kestävän Patajunnukauden hinta määräytyy porrastetusti ikäluokan mukaan:

v. 2016 ja myöhemmin syntyneiden kausimaksu on 310€.

v. 2015 syntyneiden kausimaksu on 340€ (sisältää ikäluokan erillisen jäävuoron tekojääkaukalossa koko talven ajan).

v. 2014 syntyneiden kausimaksu on 390€ (sisältää ikäluokan erillisen harjoitusvuoron jäähallissa syyskuusta alkaen)

Kausimaksu pitää sisällään mm. harjoittelun, turnaukset sekä sisäänpääsyn Ässien liigaotteluihin oikeuttavan juniorikortin. Kausimaksu maksetaan erikseen lähetettävällä laskulla kahdessa erässä.

Huom. Kesken kauden mukaan tullessa kauden hinta määräytyy ajankohdan mukaan, jolloin lapsi tulee toimintaan mukaan.

ILMOITTAUTUMINEN:

Patajunnuliigan toimintaan pääset ilmoittautumaan tämän LINKIN kautta. Ilmoittautumisessa kysytään pelaajan tietoja ja joukkuetoive.

Ilmoittautumisen jälkeen pelaajan vanhempiin otetaan yhteyttä henkilökohtaisesti ja kerrotaan tarkempia ohjeita Patajunnuliigan toiminnasta.

YHTEYSHENKILÖ:

Jarkko Lehtinen